بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

لادن طباطبایی


بیوگرافی لادن طباطبایی

نام: لادن طباطبایی

تاریخ تولد: 1349 - تهران

...............................................

فارغ التحصیل بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران.

هیچگاه آنطور که باید، نتوانست بدرخشد هرچند که بازیهای نسبتا خوبی در کارنامه دارد. بازی در مجموعه پلیسی خواب و بیدار فرصت بسیار خوبی برای هنرنمایی او بود.

بازیگر برگزیده از دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر برای نمایش سورنا و مادر لوک.


متولد تهران ، دیپلمه علوم تجربی و لیسانس بازیگری تأتر از دانشکده هنرهای زیبا ،دانشگاه تهران .

گذراندن دوره سه ماهه فیلمنامه نویسی و تحلیل فیلم در کلاسهای کارگاه آموزش فیلمسازی ، زیر نظر فریدون جیرانی و فرخ انصاری بصیر.
شروع فعالیت بازیگری همزمان با ورود به دانشکده ، با حضور در نمایشهای دانشجویی .
وی ابتدا با گرایش نمایش عروسکی به تحصیل پرداخت که حاصل آن چند تجربه عروسک گردانی ، نمایشنامه نویسی عروسکی و کارگردانی دو نمایش( مهمانهای ناخوانده ، به شیوه زنده )و ( جوجه طلایی ، عروسکی ) بود . سپس با تغییر گرایش به رشته بازیگری فعالیت خود را در این زمینه متمرکز کرد .
در بهمن ماه 1373 با ارایه پایان نامه نظری و عملی از دانشکده فارغ التحصیل شد . پایان نامه نظری وی تحت عنوان « بازیگر و اشیا » به بررسی ارتباط بازیگر و اشیا از دیر باز تاکنون میپردازد و ضمن نگاهی به دیدگاههای پیشینیان به نقش و حضور اشیا در حیطه نمایش و زندگی ، کارکرد اشیا را در جریان نزدیکی به نقش بررسی میکند .
پایان نامه عملی وی با نام « لباسی برای مهمانی » اجرایی بود با تحلیل کاملاً متفاوت از نمایش دعوت ِ غلامحسین ساعدی . در این نمایش که با کارگردانی محمد رحمانیان و بازی لادن طباطبایی و مهتاب نصیر پور به مدت 10 شب بر صحنه تالار مولوی بود ، اشیا موجود در صحنه بنحوی مورد استفاده بازیگران قرار میگرفت که مفاهیم متفاوتی را به تماشاگر القا مینمود .

تعدادی از نمایشهای دانشجویی که به عنوان بازیگر در آنها حضور داشته :
سیاه ( علی نصیریان )، باغ وحش شیشه ای ( تنسی ویلیامز )، خانه برناردا آلبا ( گارسیا لورکا )، یرما ( گارسیا لورکا ) ، دعوت ( غلامحسین ساعدی ) ، تکیه بر باد ( ناظرزاده کرمانی ) دختر بخت ( اوژن یونسکو )، چهار فصل ( آرنولد وسکر + کارگردان ) .
همچنین با بازی در نمایش « سورنا مادر لوک » نوشته داریوش مختاری و کارگردانی فرشته سرابندی ، جایزه بازیگر برگزیده زن را از جشنواره سراسری تأتر فجر بدست آورد ( سال 1372 ).
در سال 1378 نمایش تک پرده ای با نام « لیلی...بی مجنون » نوشته و کار خودش را با بازی خودش بر روی صحنه برد ، که این نمایش با صحنه خالی و با تکیه بر توانایی بازیگر در ارایه چندین نقش و با استفاده از مفاهیم اشیا اجرا شد که در جشنواره تأتر بانوان جایزه بازیگر برگزیده را از آن خود کرد .
اولین حضور وی در مقابل دوربین تجربه کوتاهی در برنامه عروسکی « عطر و گلاب بپاشید » به کارگردانی ایرج طهماسب (1370 ) بود و پس از آن مجموعه تلویزیونی « بر سر دو راهی » به کارگردانی حسین فردرو (1371 ) و جنگ نوروز 72 داریوش کاردان .
هم چنین دو تله تأتر تحت نام مجموعه یک داستان ، به کارگردانی محمد رحمانیان ، برگرفته از آثار نویسندگان روسی بازی کرد .
پس از پایان دوره لیسانس وی بازیگری را به طور جدی دنبال کرد ، اولین سریال بلند وی « نیمه پنهان ماه» بهمن ماه 1373 پخش شد و بهار 1374 اولین حضور مقابل دوربین 35 با فیلم سینمایی سایه به سایه به کارگردانی علی ژکان رقم خورد . تابستان 1374 در فیلم سینمایی خواهران غریب (کیومرث پوراحمد ) شرکت کرد ...

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد