بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

ریکی مارتین (RICKY-MARTIN)


بیوگرافی ریکی مارتین (RICKY-MARTIN)


خواننده پاپ انریکو خوزه مارتین مورالس پنجم (( ریکی مارتین ))‌ در ۲4 دسامبر سال ۱۹۷۱ در سان خوان پورتریکو در یک خانواده ثروتمند به دنیا آمد . او از سن ۶ سالگی شروع به ظاهر شدن در تبلیغات تلویزیونی محلی کرد . در سنین نوجوانی در سال ۱۹۸4 به خاطر علاقه شدیدی که به موسیقی داشت به عضویت گروه آواز نوجوانان منودو در آمد و در طول ۵ سالی که با گروه همکاری میکرد همراه گروه به کشورهای مختلفی سفر کرد و به عنوان یکی از خوانندگان اصلی گروه به زبان هر یک کشور های مختلف (( چند تا از کشورهایی که در آن کنسرت داشتند ! )) آواز خواند و همین به محبوبیت او اضافه کرد . او در سال ۱۹۸۹ به محدودیت سنی ۱۸ سال گروه رسید و مجبور به ترک گروه شد و در اولین فرصت در کنار تحصیل در دوره دبیرستان اولین آلبوم خود را در سال ۱۹۸۹ به نام me amaras که توسط شرکت سونی و در نیویورک تهیه شده بود را روانه بازار کرد .

بعد از آن ریکی مارتین برای اجرای کنسرت و حمایت از آلبومش در سفری که به مکزیکو داشت مورد توجه سینما گران قرار گرفت ! و در یک سریال در نقش یک خواننده ایفای نقش کرد که بعدها نسخه سینمایی این سریال هم با بازی ریکی مارتین روانه بازار شد . از آهنگهای معروفی هم که ریکی در این فیلم خواند میتوان به آهنگ telenovela alcanzaruna اشاره کرد .

سپس در سال ۱۹۹۳ به لوس آنجلس رفت و بعد از مدتی به شروع همکاری با تلویزیون آمریکایی nbc پرداخت و از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ به ایفای نقش در سریال تلویزیونی این شبکه به نام general hospital پرداخت و بعد از آن نیز در سریال miserables بازی کرد . او در حالی که به طور فعال حرفه هنرپیشگی را دنبال میکرد اما هنوز خوانندگی را فراموش نکرده بود و همچنان به ضبط آلبوم و اجرای کنسرت می پرداخت و در پورتریکو و جامعه اسپانیولی لاتین به طور کامل شناخته شده بود و به شهرت رسیده بود .

سومین آلبوم او در سال ۱۹۹۷ به نام A medio vivir بود و یکی از آهنگ های آلبوم هم در کارتون هرکولس وجود داشت و خود ریکی هم در نسخه اسپانیایی (( دوبله اسپانیایی )‌) دوبلوری و صدای شخصیت هرکولس را بر عهده داشت .

چهارمین آلبومش به نام Vuelve در سال ۱۹۹۸ منتشر شد که آهنگ موفق این آلبوم La copa de la vida یا the cup of life بود که ریکی مارتین این آهنگ را برای مسابقات جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ اجرا کرده است . در ادامه او در شب اجرای کنسرت مشهور Grammy (( جایزه های این کنسرت بسیار معتبر است !!)) با عرضه کردن اولین آهنگ انگلیسی خود به نام Livin یا همان La vida loca توجه همگان را جلب کرد و همین باعث شد که آلبوم او در همان ابتدا کار و در روز اول انتشارش شماره یک شود و حالا ریکی مارتین دیگر به یک شهرت جهانی دست یافته بود !. و بعد از آن نیز در سال ۲۰۰۰ به خاطر آهنگ موفق She bangs جایزه بهترین صدای مرد پاپ Grammy را بدست آورد و دیگر به طور کامل در جهان شناخته شد و این آهنگ شهرت و پول زیادی را برای ریکی به ارمغان آورد و حالا هنوز همچنان راه او ادامه دارد .

نظرات 1 + ارسال نظر
مهسا پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:40 ب.ظ

سلام لطفا بیوگرافی متین دوحنجره پدرراک ایران را هم تو سایتتون بزارین خیلی خیلی ممنون میشم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد