بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

ابرو گوندش (Ebru Gundes)



بیوگرافی ابرو گوندش (Ebru Gundes)


نام: ابرو گوندش

تاریخ تولد: 12/اکتبر/1974

محل تولد: استانبول- ترکیه

شغل: خواننده


ابرو گوندش ۱۲ اکتبر ۱۹۷۴ در استانبول به دنیا آمد.ابرو به عنوان یک فروشنده در یک فروشگاه لباس کار می کرد.تو همون سالها چند تا از مشتریها که صدای ابرو رو شنیده بودن فهمیدن که صدای ابرو قشنگه و اون رو به Neshe Demirket ( شرکت موزیک ) بردن, و خواستن صدای اون رو به عنوان یک صدای خوب و زیبا به همه اعلام کنن.اون شرکت چون اون زمان هنوز تشکیل نشده بود برای اینکه صدای ابرو رو ضبطش کنن ابرو رو به دست آقای Selchul Teki و یکی از مشتریها سپردن.وابرو هم با این دو شخص معروف موزیک اون زمان همکاری کرد. قبل از اینکه ابرو آلبومی بده بیرون و معروف بشه برای اینکه بتونه رو صحنه خوب کار کنه و به صحنه عادت کنه به نزد خانم امل سایین رفت و پیش اون کار کرد.خواننده زیبا در مت زمان کوتاهی برای اینکه آلبوم بده بیرون شروع به کار کرد.

سال ۱۹۹۳ اولین آلبومش به نام Tanri Misafiri ( مسافر الهی ) در دنیای موزیک محشری به پا کرد.صاحبان شرکتی که ابرو اونجا بود با این آلبوم میلیونها پول در آوردن که ابرو با این آلبومش چند تا جایزه گرفت. سال ۱۹۹۴ در کانال Kral به عنوان بهترین خواننده زن تا سه سال جایزه رو گرفت.

ابرو بلافاصله بعد از اولین آلبومش آلبوم دوم خودشو به نام Tatli Bela ( عشق شیرین ) رو شروع به ساختن کرد و بعد ازچند وقت که آماده شد اون رو پخش کرد. خواننده جوان تو این آلبوم آهنگهای رومانتیک خواند.

آلبوم سومش سال ۱۹۹۵ به اسم Ben Daha Büyümedim ( من هنوز بزرگ نشدم ) پخش شد.توی این آلبوم آهنگهای Firtinalar ( طوفان ها ) و Çok Mu Gardünüz ( آیا شادابی را برای من زیاد دانستی ) عصیان میکنه. این آلبوم سرآغاز دوستی ابرو با Serdar Ortaç بود.

چهارمین آلبومش به اسم Kurtlar Sofrasi ( سفره گرگها ) در سال ۱۹۹۶ بیرون اومد . در این میان پیشنهاد بازیگری به ابرو می شد و اون تو سریالهایی که اسم آلبومش رو داشتن به عنوان نقش اول بازی میکرد.

بعد از دو سال فاصله یعنی در سال ۱۹۹۸ آلبوم Sen Allahin Bir Lütfüsün ( تو لطفی از جانب خداوند هستی ) به بازار موزیک اومد.آهنگ ۱۲ در این آلبوم به طرز و روش خود ابرو بوده.



ابرو سال ۲۰۰۰ با یک آلبوم خیلی جدیدی ظاهر شد به اسم Dön Ne Olür ( برگرد چی میشه ). توی استودیو وقتی داشت میخوند جلوی فیلمبردارا خونریزی مغزی میکنه و به زمین میوفته . بعد از اینکه مدتی در بیمارستان بود یک مدت طولانی استراحت کرد و مجبور شد از طرفدارانش دور بمونه. طرفدارانش برای اینکه نسبت به ابرو ابراز علاقه کنن با خریدن آلبوم Dön Ne Olür اون سال بالاترین رکورد خرید آلبوم در ترکیه رو رقم زدن.

توی این آلبوم که کارگردان اون آقای تاربک آقانسی که آهنگسازی از آهنگسازهای جوان اون سال بود آهنگ Hata ( خطا ) که مال Sezen Aksu بود جای گرفته بود.توی این آلبوم یه سورپریز هم بود که آهنگ Deli Deli ( مجنون مجنون ) بود که آهنگ بچه ها بود.ابرو بعد از یه استراحت طولانی شنبه ۱۱ مارس ۲۰۰۰ در مرکز Bestençi کنسرتی اجرا کرد که پول این کنسرت رو به بیمارستان بخشید.

ابرو در سال ۲۰۰۱ با ارائه یکی از بهترین آلبوم هایش دنیای موزیک ترکیه رو متحول کرد.نام این آلبوم Ahdim Olsün است که دو ترانه Sensizim ( بی تو هستم ) و Seni Seviyorum ( تو را دوست میدارم ) آنرا از دیگر آلبومهایش متمایز ساخته است.

این خواننده موفق در سال ۲۰۰۳ نیز یک آلبوم به نام Şahane ( شاهانه ) به عرصه موزیک تقدیم کرده است.ابرو در سال ۲۰۰۴ آخرین آلبومشو تا به الآن با نامBize De Bu Yakişir ارائه کرده است.

البته در خبرها آمده که ابرو امسال به درخواست یک کمپانی در مصر یک آلبوم به زبان عربی ارائه خواهد کرد. ظاهرا کمپانی مصری به خاطر تشابه صدای ابرو با ام کلثوم خواننده فقید این کشور، این پیشنهاد را به ابرو داده است و گفته میشود این آلبوم در اواخر تابستان امسال به بازار ارائه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد