بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

اندی


بیوگرافی اندی


نام اصلی او اندرانیک مددیان است . او اولین گیتارش را در 14 سالگی با چوب ساخت.به گفته خودش صداهای عجیب و غریب از آن در می آمد..پسر خاله های او یک گروه موسیقی تشکیل داده بودند.و از آندرانیک هم دعوت کرده بودند با آنها همکاری کنند. او در آن گروه شروع به گیتار زدن کرد.در بعضی وقتها هم قطعاتی به زبان انگلیسی اجرا میکرد. در سال 1978 از سوی کمپانی موسیقی سی.بی.اس شعبه تهران به او پیشنهاد قرارداد برای تهیه آلبومی به زبان انگلیسی داده شد که بدنبال این پیشنهاد او عازم لوس آنجلس شد.به دنبال سفر اندی به امریکا وی به موسیقی علاقه مند تر شد. در تابستان سال 1984 حرکتی آغاز شد که فصل تازه ای بود در موسیقی پاپ ایران در غربت .روزی به اندی گفتند یک خواننده ای هست که سبکش به کار تو خیلی می خورد. می توانید یک گروه موسیقی خوب دو نفره تشکیل دهید.او کوروس بود که بعدها با هم بهترین گروه دو نفره را تشکیل دادند.اندی و کوروس با اولین آلبومشان ( خواستگاری ) آنچنان مطرح شدند که کمتر کسی بود که آنها را نشناسد.

دومین آلبوم آنها پرواز بود.و باز هم با شعرهای زیبای ژاکلین.بعد از آلبوم بلا اندی و کوروس احساس کردندکه دوست دارند هر کدام جدا به فعالیت هنری خود ادامه بدهند.و قرار شد آخرین آلبوم دو نفره خود را به بازار عرضه کنند.آلبومی به نام خداحافظ.آخرین آلبوم با نام و همکاری اندی و کوروس.در این آلبوم با شاعری آشنا شدند که باز هم در زندگی هنری اندی و کوروس و مخصوصآ اندی تآثیر به سزایی گذاشت.پاکسیما زکی پور.بعد از جدایی هر کدام جدا به فعالیت خود ادامه دادند به جرات میتوان گفت اندی گوی سبقت را از کوروس ربود.کوروس چند ماه بعد ازدواج کرد ولی اندی تمام زندگیش را روی کار هنری خود گذاشت.بعد از جدایی آنها اندی اولین آلبوم خود را بعد از جدایی از طرف شرکت کلتکس وارد بازار کرد.

دومین البوم( لیلی) و سومین البوم (تنهایی) بود. شعر ها از پاکسیما و کلیپ ها از کوجی و علیرضا امیر قاسمی.

بعد از البوم تنهایی اندی البوم سر سپرده را به مردم عرضه کرد.

ناگفته نماند اندی جزو تیم فوتبال هنرمندان هم است.تا کنون چندین گل زده و ارزویش این است که در استادیوم ازادی بازی کند.

بعد از آلبوم سرسپرده نوبت آلبوم بعدی اندی رسید.جاده ابریشم.آلبومی عاشقانه تر از آلبوم قبلی.اهنگ شب من بعدها در فیلم هالیوودی پرنسس و سرباز در قسمتی از فیلم گذاشته شد.اندی خودش این آهنگ را به دوست دخترش تقدیم کرد.آهنگ انگلیسی این آلبوم را شینی شعرش را گفت و اندی آهنگ آن را ساخت.اندی یک آهنگ ارمنی هم در این آلبوم دارد.اندی در زمان ساخت این آلبوم به ارمنستان سفر کرد به همین دلیل اسم آن را جاده ابریشم گذاشت.بعد از این آلبوم او آلبوم و قلب من را وارد بازار کرد.که به 7 زبان زنده دنیا آهنگ خوانده است.از طرف کمپانی آونگ ویک کمپانی امریکایی.اندی یواش یواش خود را وارد مارکت امریکایی میکند.خودش میگوید: این آلبوم جای خاصی را در قلب من دارد به همین دلیل اسم آن را قلب من گذاشت.بعد از مدتی اندی البوم یاران را به مردم عرضه داد. و سپس خلوت من.

بعد از آلبوم پر سرو صدای خلوت من.اندی آلبوم ارمنی خود را وارد بازار کرد شامل دوازده آهنگ وبا همکاری هنرمندانی چون آرام- آدیس- ماکسیم و.....که اندی را در مراسم انتخاب بهترینهای ارامنه جهان. جایزه باران کرد......بد نیست بدانید اندی چهار بار برنده جایزه بهتربن خواننده ارمنی جهان شده است.....

بعد از فروکش کردن سرو صدای این آلبوم اندی شروع به ساخت آلبومی کرد که تا ابد از ذهن هیچکس نخواهد رفت..آلبومی به نام پلاتینیوم که رکورد فروش تمام آلبومهای قبلی خود اندی را شکست .آلبوم پلاتینوم اندى 4 تا آهنگ شاد 3 تا آهنگ غمگین و 5 تا آهنگ هم با سبک جدید دارد.

در آستانه نوروز هشتاد و چهار هم که کارتون بابک و دوستان ساخته میشد .کارگردان کارتون از اندی دعوت کرد که یک آهنگ درباره نوروز بخواند.....و به گفته خود اندی : با مشورت با پاکسیما و منوچهر چشم آذر..پاکسیما شعر دارم میرم به تهران را نوشت و اندی و منوچهر چشم آذر هم آهنگ آن را ساختند.

واما در اول مارچ 2006 آلبوم شهر فرشتگان به بازار عرضه شد که به عقیده اندی این آلبوم بهترین آلبوم زندگی او از نظر تو لید و ضبط و تنظیم بوده است . این آلبوم باز هم برای جامعه هنری ایران افتخار آفرید و پر فروشترین آلبوم اینترنشنال در دبی و کشورهای عربی شد و حتی نامهایی چون مدونا و شکییرا و جیپسی کینگ را هم پشت سر گذاشت ... این آلبوم شامل دو سی دی است که سی دی اول شامل ده آهنگ و سی دی دوم شامل چهار ریمیکس و دو آهنگ ارمنی میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد