بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

مرجانه گلچی


بیوگرافی مرجانه گلچین

مرجانه گلچین ( بازیگر سینما و تلویزیون ) همسر کریم آتشی ( تهیه کننده و کارگردان سینما )

نام اصلی: مرجانه دلدار گلچین
تاریخ تولد: ۱۳۴۷

خواهر منیژه دلدار گلچین (بازیگر سینما)
دختر عموی نادیا گلچین (بازیگر سینما)
در نیمه دوم دهه شصت، بازیگر معروف و مشهور سریالهای تلویزیون بود و اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد توانست چهره قابل قبولی در میان عامه تماشاگران از خود به نمایش بگذارد.
در سنین نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و پس از چهار سال در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ التحصیل شد و پس از آن به تشویق خواهرش منیژه که خود در آن زمان بازیگر بود بر روی صحنه ی تئاتر رفت. بعد از چندی به عضویت گروه تئاتر ملی به سرپرستی آقای هاتفی درآمد و به اتفاق گروه به خارج از کشور اعزام شد. سپس پیشنهاد بازی در مجموعه ی تلویزیونی «آئینه» را پذیرفت و بعد از پایان این مجموعه در چند سریال پی در پی حاضر شد و در سینما نیز به عنوان بازیگر فعال حضور پیدا کرد.
مرجانه گلچین بازیگر نقش «زیور» در سریال «شمس العماره» است. این سریال طنز را سامان مقدم کارگردانی می‌کند، انتخاب گلچین برای بازی در نقش زیور نشان می‌دهد که مقدم در انتخاب بازیگرانش دقت داشته و با سپردن نقش‌های طنز به بازیگرانی که تاکنون بیشتر آنها را در نقش‌های جدی دیده‌ایم حال و هوای تازه‌ای به کار خود بدهد و مرجانه گلچین با نوع بازی خود توانسته مقدم را برای رسیدن به این هدفش کمک کند.

خبرگزاری‌ها: مرجانه گلچین بازیگر قدیمی تلویزیون و سینمای ایران درسال های گذشته در آثاری چوت سریال “آینه” و فیلم های چشمهایم برای تو و شب بیست و نهم ، بعد از سال ها دوری از عرصه بازیگری با حضور در مجموعه «بزنگاه» به کارگردانی رضا عطاران به تلویزیون بازگشته است. سریال «بزنگاه» به کارگردانی «رضا عطاران» پس از لحظات ملکوتی اذان، ساعت ۲۰:۱۵ به روی آنتن خواهد رفت. در این سریال بازیگرانی چون رضا عطاران، حمید لولایی، علی صادقی، گیلدا رنجبران، غلامرضا نیکخواه، مرجانه گلچین، محمود بهرامی و سوسن پرور ایفای نقش می‌کنند. این سریال که در بستر طنز به تصویر کشیده خواهد شد، روایت‌گر خانواده‌ای است که پدرشان که از نانوایان قدیمی شهر است، فوت می‌کند و پس از آن بر سر ارث و میراث میان اعضا خانواده اختلاف ایجاد می‌شود.در سریال «بزنگاه» رضا عطاران در نقش یک معتاد بازی می‌کند که همسرش او و دخترش را به دلیل اعتیاد ترک کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد