بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

محسن طنابنده


بیوگرافی محسن طنابنده

متولد 1354
فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر و معماری است.

بازیگر نقش افشین مجموعه تلویزیونی "مأمور بدرقه" به کارگردانی سعید سلطانی معتقد است این مجموعه گرچه چشمگیر نیست، اما در عین سادگی و بی‌آلایشی برای خنداندن مخاطبان دست و پا هم نمی‌زند.
محسن تنابنده درباره نخستین تجربه تلویزیونی خود با "مامور بدرقه"گفت: وقتی پیشنهاد نقش افشین به من داده شد، 10 قسمت فیلمنامه آماده بود و چون این بخش در زمان مناسب نوشته شده بود، شخصیت‌‌ها پرداخت مناسب داشت و نمایی کلی از شخصیت پیدا کردم. معمولا‍ً در بازی سعی می‌کنم ما به ازای آن را در جامعه پیدا کنم و بر آن اساس الگو بگیرم.
وی در ادامه افزود: شخصیت افشین یک کولاژ است که سعی کردم نوع حرف زدن یا راه رفتن او را از شخصیت‌های مختلف بگیرم. البته افشین در قصه شیرین نبود، بلکه خیلی هم جدی بود، اما سعی کردم در بازی این شخصیت شیرینی خاص داشته باشد تا مخاطبان همذات‌پنداری بیشتری با او داشته باشند و آسانتر با کار کنار بیایند.
این بازیگر درباره اینکه آیا برای درآوردن شخصیت افشین بداهه هم داشته گفت: بداهه امری طبیعی است و هنگام تصویربرداری اتفاق می‌افتد، اما در این پروژه بداهه به ندرت اتفاق افتاد و من در دیالوگ‌های افشین دخالت نداشتم. البته در طول کار پیشنهادهایی به کارگردان می‌دادم و او هم با سعه صدر استقبال می‌کرد.
تنابنده درباره اینکه آیا نگارش همزمان فیلمنامه با تصویربرداری به بازی او لطمه نزده گفت: به هر حال وقتی اثری همزمان نوشته شود عواقبی هم دارد و مشخص نیست کار به کدام سمت خواهد رفت. از سوی دیگر تعدیل‌هایی هم در داستان اتفاق می‌افتد. به همین دلیل بازیگر نموداری دقیق از شخصیت ندارد. می‌داند از کجا شروع می‌شود، اما به کجا رفتن آن مشخص نیست.
وی ادامه داد: وقتی اوج و فرودهای شخصیت برای شما مشخص نیست، مسلماً بر بازی تاثیر می‌گذارد و این امری طبیعی است. از سوی دیگر تعجیل در تصویربرداری هم بی‌تاثیر نیست. وقتی سرعت کار بالا باشد ناخودآگاه تمرکز بازیگران و عوامل تحت تاثیر سرعت قرار می‌گیرد.
این بازیگر درباره تاثیر تماشای مجموعه بر بازی وی گفت: بخش زیاد مجموعه تصویربرداری شده و علاوه بر آن فرصت کمی برای دیدن "مامور بدرقه" دارم. گرچه ممکن است من بازی خودم را تغییر بدهم، اما ممکن است با تعدیل رو به رو شود یا تدوینگر آن را هنگام تدوین درآورد.

مجموعه آثار:


به عنوان بازیگر:
- دانه های ریز برف (علیرضا امینی، 1382)
- آفساید (نقش بسیار کوتاه، جعفر پناهی، 1384)
- استشهادی برای خدا (علیرضا امینی، 1386)
- زمانی برای دوست داشتن (ابراهیم فروش، 1387)
- هفت دقیقه تا پاییز (علیرضا امینی، 1388)
- سنگ اول (ابراهیم فروزش، 1388)
- سن پطرزبورگ (بهروز افخمی، 1388)

به عنوان نویسنده فیلمنامه:
- اگه می تونی منو بگیر (شاهد احمدلو، 1384)
- استشهادی برای خدا (علیرضا امینی، 1386)
- مشارکت در فیلمنامه "هفت دقیقه تا پاییز" (علیرضا امینی، 1388)

جوایز و افتخارات:
- برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم "استشهادی برای خدا" - 1386
- برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم "هفت دقیقه تا پاییز" و "سنگ اول" - 1388

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد