بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

سیلوستر استالونه(Sylvester Stallone)



بیوگرافی سیلوستر استالونه(Sylvester Stallone)


محل تولد:امریکا
سال تولد:1946
همسر:جنیفر فلاوین تالیتا شر
فرزندچهارم خانواده
جوایز:کاندیداسکار97
کاندید کره ی طلایی77
کاندید بریتیش
اکادمی87

-------------------------------
گزیده ایی از فیلم ها:
پلیس اباد97-مورچه ی زی صدش98-روشنایی روز 96-قاضی درد95-ادم کش ها 95-متخصص94-صخره نورد93-اسکار91-راکی(4)90-تانگو کش89-رامبو(3)88-کبرا86-اولین خون(3)85
فیلمه پر فروش بالای 100 ملیون:4
فیلم های نقش اول:28
مجموع فیلم های بازی شده:34
متوسط فیلم فروش هر فیلم :44.279
متوسط فروش 10 فیلم اخر:44.485
مجموع فروش همه ی فیلم ها:1.330.470
-------------------------------
زندگی استالونه
(سیلوستر گاردنز استالونه) متولد ششم جولای 1946 بازیگر، کارگردان، تهیهکننده و فیلمنامهنویس آمریکایی است که اغلب با نام مستعار (اسلای( )آب زیرکاه) نامیده میشود. او بیشترین موفقیت خود را مدیون سری فیلمهای اکشن (راکی) و (رمبو) میباشد. لبخند استهزاءآمیز، چشمان تنبل و گویش خاص او که برخی حروف را ادا نمینماید نتیجه فلج شدن سمت چپ صورتش به هنگام تولد میباشد.استالونه در نیویورک سیتی به دنیا آمد. پدرش فرانک استالونه میباشد و مادرش ژاکلین (ژاکی) لابوفیش فالگیر است. پدر استالونه یک مهاجر سیسیلی است و مادرش آمریکایی میباشد ولی یکی از مادربزرگهای مادری استالونه اوکراینیتبار است. وقتی پانزده ساله بود همکلاسیهایش میگفتند در بین بچهها از همه بیشتر احتمال موفقیت دارد. در دهه شصت وارد دانشگاه میامی شد و سه سال در آنجا درس خواند ولی پس از آن تحصیل را رها کرد و به بازیگری روی آورد. اولین کار سینمایی او بازی در فیلم (مهمانی در خانه کیتی و استاد) بود که در آن هم صحنههای اکشنی به چشم میخورد. بعدها وقتی استالونه به موفقیتهای زیادی دست یافت و به شهرت رسید، سازندگان این فیلم آن را با نام جدید (مرد ایتالیایی( )اشاره به نام مستعار راکی بالبوآ) روانه بازار کردند.
نقشهای اولیه او مختصر و کوتاه بودند. از جمله آنها میتوان به فیلم (موزها)1971( ) ساخته (وودیآلن)، (کلوت)1971( ) و (مالکان فلت بوش)1974( ) اشاره کرد. در سال 1975 در فیلمهای (خداحافظ کاپون)، (مسابقه مرگ )2000 و سریالهای (داستانهای پلیس) و (کوجاک) بازیگر نقش دوم بود. اولین فیلم (راکی) در سال 1976 ساخته و برنده جایزه بهترین فیلم شد.
یک شب برای دیدن مسابقه بوکسور معروف آن زمان (علی چاک ونپر) رفته بود. همان شب به محض رسیدن به خانه قلم و کاغذ برداشت و نوشتن فیلمنامه (راکی) را شروع کرد و آن را سه روزه به پایان رساند. سپس سعی کرد فیلمنامه خود را بفروشد و تصمیم داشت خودش نقش اول را بازی نماید ولی کارگردان و تهیهکننده مایل بودند (برت رینولد) و یا (جیمزکان) آن نقش را ایفا نمایند. اما استالونه بالاخره موفق شد آنها را متقاعد کند و نتیجه این شد که (راکی) برنده ده جایزه آکادمی فیلم شد که دو تا از این جوایز به خود او تعلق گرفت. یکی به عنوان بهترین هنرپیشه و دیگری بهترین فیلمنامه.در میان بهترین قهرمانان فیلمهای هالیوود نام استالونه در نقش (راکی بالبوآ) پس از گریگوری پک (آتیسوس فینچ)، هریسون فورد (ایندیانا جونز)، شون کانری (جیمزباند)، هامفری بوگارت (ریک بلین)، گاری کوپر (ویل کین) و جودی فاستر (کلاریس استارلینگ)، در مقام هفتم قرار دارد.
-------------------------------
یک هنرپیشه جدی
بعد از اینکه با اکران فیلم (راکی) محبوبیت استالونه جهانی شد، (روجر ابرت) منتقد سینمای هالیوود اظهار داشت که او میتواند مارلون براندوی ثانی باشد زیرا هنرپیشهای جدی است. هر چند که استالونه دیگر چنین لقبهایی به دست نیاورد ولی همیشه محبوب دوستداران فیلمهای اکشن بود. به جز (راکی) و سه فیلم (رمبو)، استالونه در فیلم (سرزمین پلیس) که در آن با (رابرت دنیرو) و (ری لیوتا) هم بازی بود، مورد تشویق و تحسین همگان قرار گرفت ولی این فیلم فروش بالایی نداشت. او کارگردانی را با فیلم (کوچه بهشت) در سال 1978 آغاز کرد و فیلمنامهنویس و بازیگر آن نیز بود. پس از آن فیلمهای (تب شنبه شب)، (زنده ماندن) و (راکی 2، 3 و)4 و (راکی بالبوآ) را کارگردانی کرد.
-------------------------------
زندگی خانوادگی
خانواده استالونه شامل برادرش (فرانک جونیور استالونه) خواننده و بازیگر سابق، مادرش ژاکلین استالونه که یک فالگیر بود و پسرش (سیج استالونه) که در فیلم (راکی)5 در نقش پسر او بازی کرد، میباشد.استالونه سه بار ازدواج کرده است. همسر اولش (ساشاچاک)1974- 1985( ) بود. او در نگارش فیلمنامه (راکی) کمکهای شایانی به استالونه کرده است و یک عکاس نیز بود. وقتی تست بازیگری داد برای بازی در نقش اول فیلم play it as it lays انتخاب شد ولی استالونه به او اجازه خروج از نیویورک را نداد و بهانهاش هم این بود که برای تایپ فیلمنامههایش به او نیاز دارد.همسر دوم استالونه (بریجیت نیلسون)1985-1987( ) نام داشت که در فیلم (راکی )4 با استالونه همبازی بود. ازدواج اول بریجیت با (کاسپر ونیرنیگ) موزیسین دانمارکی بود. او پس از جدایی از استالونه نیز با (مارک گاستینو) فوتبالیست آمریکایی نامزد شد و یک پسر از او دارد. بریجیت پس از آن با (سباستین گوپلند) کارگردان و عکاس که پسرعموی (اوراندوبلوم) بود عروسی کرد و در ماه مارس 2005 و در ازدواج پنجم خود با (ماتیا دسی) یک کافهدار 28 ساله ایتالیایی پیوند زناشویی بست. ولی این ازدواج هیچگاه رسمی قلمداد نشد زیرا در آن هنگام او رسما از همسر چهارمش طلاق نگرفته بود.
همسر سوم استالونه که همسر فعلی او نیز میباشد، (جنیفر فلیون) نام دارد که در سال 1997 با وی ازدواج کرد. جنیفر که بسیار جوانتر از سیلوستر استالونه میباشد در چهارده اگوست سال 1968 در شیکاگو به دنیا آمده است. او دو خواهر هنرپیشه به نامهای (جولی و تریشیا فلیون) دارد و مدرک دانشگاهی وی در رشته اقیانوسشناسی میباشد. استالونه پنج فرزند دارد. پسر ارشد او (سیج استالونه) و پسر دومش (سرجو) فرزندان (ساشا چاک) هستند و در سالهای 1976 و 1979 به دنیا آمدند. دختران استالونه (سوفیا رز) که بیماری قلبی مادرزادی دارد و یک سوراخ در قلب اوست، (سیستین رز) و (اسکارلت رز) فرزندان مشترک او و جنیفر فلیون میباشند که به ترتیب در سالهای 1996، 1998 و 2002 متولد شدند. او و فلیون که یک آمریکایی ایرلندی است در قصر (بلنهایم) واقع در (آکسفورد شایر) انگلستان ازدواج نمودند. این قصر محل تولد (وینستون چرچیل) نیز میباشد.
از نکات قابل توجه زندگی خصوصی استالونه این است که او به همراه (بروس ویلیس) و (آرنولد شوارتزنگر) مالک رستورانهای (پلنت هالیوود) بودند ولی این اواخر شوارتزنگر سهم خود را فروخت. استالونه فعالیتهای سیاسی نیز داشته است ولی برای یک جناح خاص کار نمیکند و تاکنون هم به نفع کاندیداهای جناح دموکرات تبلیغ کرده است و هم به نفع کاندیداهای جناح جمهوری خواه

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد