بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

لئوناردو دی کاپریو (leonardo dicaprio)


بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو (leonardo dicaprio)

لئوناردو که مادری آلمانی الاصل داشت، در 11 نوامبر سال 1974 میلادی به دنیا آمد. نام او را مادرش لئوناردو ویلهم دی کاپریو نهاد. جالب است که می گویند علت آن برخورد تأثیر گذار مادر دی کاپریو با یکی از تابلوهای داوینچی قبل از تولدش بوده است و به این ترتیب نام فرزند خود را لئوناردو می گذارد. البته پدر او اصلیت ایتالیایی- آلمانی داشت، که به فروشندگی کتاب های کمیک اشتغال داشت. لئوناردو در اکوپارک لوس آنجلس به دنیا آمد محله ای که مواد مخدر در آن به فراوانی در دسترس بود. دی کاپریو در سن 5 سالگی در یک برنامه تلویزیونی که به آن علاقه فراوان داشت حضور یافت ولی به علت رفتار بد نزدیک بود او را از آنجا بیرون کنند. در سن 10 سالگی وکیلش به او پیشنهاد کرد نامش را به تغییر دهد و نامی که برای آمریکاییها دوستانه تر باشد انتخاب کند که البته لازم به گفتن نیست که لئوناردو قبول نکرد. او در سال 1991 در فیلم Critters3 بازی کرد و نقش یک پسر بی خانمان را در فیلم Growing Pains بازی کرد ولی اولین کاری که او را مطرح کرد ایفای نقش در کنار هنر پیشه بزرگ سینما رابرت دنیرو در فیلمی به نام «زندگی این پسر» بود. او اولین جایزه Academy Award و نامزدی جایزه Golden Globe را به خاطر بازی در نقش مشکل آدنی در فیلم What,s Eating Gilbert Grape (محصول سال 1993) بدست آورد. لئوناردو در سال 1995 برای بازی در فیلم بتمن برای همیشه تست شد ولی مورد قبول کارگردان قرار نگرفت. دی کاپریو در سال 1997 با بازی در فیلم تایتانیک یکی از به یاد ماندنی ترین و موفق ترین فیلم های تاریخ سینما نام خود را جاودانه کرد. او در این فیلم با کیت وینسلت همبازی بود که با یکدیگر رابطه دوستانه خوبی دارند. در سال 1997 و 1998 بوسیله خوانندگان مجلات به عنوان یکی از 50 هنرپیشه زیبای جهان انتخاب شد.

از دیگر فیلمهای او می توان به

مردی با ماسک آهنی محصول 1998

ساحل محصول 2000 در این فیلم اولین دستمزد 20 میلیون دلاری خود را دریافت کرد.

اگه می تونی منو بگیر محصول 2002

The Aviator محصول 2004

دپارتد ( The Departed) محصول 2006

Blood Diamond محصول 2006

اشاره کرد.

هنرپیشه های مورد علاقه او به گفته خودش رابرت دنیرو و جمیز دین و جک نیکلسون هستند.

لئوناردو در سال 2005 میلادی جزیره ای را در آمریکای مرکزی در نزدیکی گواتمالا و مکزیک خریداری کرد. که تخمین زده می شود برای آن 1.7 میلیون دلار آمریکا پرداخت کرده است.

جالب است بدانید به خاطر ریشه آلمانی اش می تواند کمی آلمانی صحبت کند.

در پایان جمله ای از لئوناردو نقل می کنیم:

« بهترین چیز هنرپیشگی این است که می توانی خودت را در قالب یک شخصیت دیگر فراموش کنی و در حقیقت این چیزی است که من برای آن دستمزد می گیرم. و این یک راه فوق العاده برای خارج شدن از خود و روزمرگی است. همانطور که به زندگی خود توجه می کنم مطمئن نیستم کی هستم، و به نظر می رسد که هر روز در حال تغییر هستم.»







نظرات 1 + ارسال نظر
mehrnaz سه‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:22 ب.ظ

واقعا عالیه بی نظیره

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد