بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

استیون سگال (steven segal)



بیوگرافی استیون سگال (steven segal)

او متولد 10 آوریل سال 1951 میلادی است و در لنسینگ واقع در ایالت میشیگان آمریکا دیده به این جهان گشود. این هنرپیشه بلند بالای آمریکایی را با القاب مختلف می شناسند که از آن جمله می توان به بزرگترین، لرد استیون و استاد آیکیدو اشاره کرد. استیون 193 سانتی متر قد دارد که برای یک هنرپیشه رزمی کار مزیت بزرگی به شمار می رود. برخی سبک لباس پوشیدن و ظاهر او را کمی پسرانه می دانند. او از سن 7 سالگی زیر نظر استاد بزرگ کاراته «فرنیو درنوا» مشغول به آموزش شد. و در دهه 1960 زیر نظر «هری اشیزاکا» به افزایش مهارت خود اقدام کرد. و اولین دان خود را در سال 1974 دریافت کرد. سپس به ژاپن رفت تا توانایی های خود را در هنر های رزمی کامل کند. استیون سالها در ژاپن زحمت کشید و دان هفت هنر های رزمی ژاپنی را دریافت کرد. که به آن آیکیدو می گویند. پس از آن به لس آنجلس بازگشت در آنجا افراد متمول را آموزش می داد. و اینجا بود که مورد توجه «مایل اویتز» ورشکسته هالیوود قرار گرفت.

اویتز ارزش ستارگانی در موقعیت سگال را می دانست. و از آنها سود فراوان برده بود. بدین وسیله استیون سگال به دنیای سینما راه پیدا کرد. یکی از فیلم هایی که استیون را تبدیل به ستاره کرد فیلم اکشن بالاتر از قانون محصول 1988 بود. پس از آن در یک فیلم هیجانی به نام Hard to kill محصول 1990 ایفای نقش کرد. در این فیلم او نقش پلیسی را بازی می کند که از کما نجات یافته و اقدام به گرفتن انتقام می کند. همچنین در این فیلم همسر استیون خانم Kelly Le Brook حضور داشت. خانم بروک و استیون از سال 1987 تا 1996 با یکدیگر زندگی کردند. که حاصل زندگی مشترک آنها سه فرزند بود. در سال 1991 او باز هم در یک فیلم خشن به نام Out Of Justice بازی کرد. در این دوره استیون سگال یک نام شناخته شده بود. فیلم بعدی او با نام Under Siege محصول 1992 روی ناو جنگی USS ساخته شد. این فیلم که برای آن بودجه نسبتاً زیادی خرج شد با موفقیت همراه بود و نظر منتقدان را به خود جلب کرد. همینطور می توان آن را یکی از بهترین کارهای او دانست.

نحوه اجرای هنر های رزمی و شیوه نبرد استیون سگال با دیگر ستارگان رزمی سینما چون بروس لی، چاک نوریس، یا ژان کلود واندوم متفاوت است. چرا که اکثر این مبارزان از هنر ضربه زدن که در رشته هایی مانند کاراته یا تانگ سو دو وجود دارد استفاده می کنند. اما آیکیدو از اینرسی و وزن حریف برای پرتاب کردن، مقابله کردن، نگه داشتن و بی اثر کردن حملات حریف استفاده می کند. همینطور سبک لباس پوشیدن او متفاوت بود. معمولا کت مشکی بلند (سه چهارم قد خودش) خوش دوخت که کار طراحان ایتالیایی است می پوشد. در اغلب فیلم هایش در ابتدا شخصیتی آرام صلح جو و تا حدی ترسو از او می بینیم. ولی وقتی عصبانی می شود، خشونت و قدرت کشنده خود را به نمایش می گذارد.

همچنان که محبوبیت و فروش فیلم های استیون بیشتر می شد. او شروع به تبلیغ عقاید شخصی و معنوی خود در فیلم هایش می کرد. و توجه ویژه ای به مبارزه با سوء استفاده از طبیعت داشت. فیلم های روی زمین مرگبار محصول 1994 و Fire Down Below محصول 1997 یا پاتریوت محصول 1998 میلادی از این دسته اند.

طرفداران فیلم های اکشن از او همان نقش هایی را می خواستند که صدای خورد شدن و شکستن استخوان جزء لاینفک آن بود. هر چند هنوز فروش فیلم هایش خوب بود. اما استیون به طرفدارانش پاسخ مثبت داد. باز هم در فیلم های پر از حادثه و زد و خورد شرکت کرد. از دیگر فیلم های او می توان به

The Glimmer Man (1996)

Executive Decision (1996)

Prince of Central Park (2000)

Half Past Dead (2002)

Out for a Kill (2003)

Bell of The Beast (2003)

اشاره کرد.

مطالب دیگری که شاید برای شما جالب باشد:

او صاحب کلکسیونی بزرگ از شمشیر های سامورایی است. همچنین کلکسیونی از گیتار دارد.

استیون یک خواننده و گیتاریست هم هست. و در سال 2005 آلبومی به نام Songs from the Crystal Cave منتشر کرد.

او ژاپنی را به راحتی صحبت می کند.

قبل از هنرپیشگی شغل اصلی استیون « محافظت شخصی» بوده است.

او و جکی جان دوستان خوبی هستند.



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد