بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

آدولف هیتلر (adolf-hitler)

بیوگرافی آدولف هیتلر (adolf-hitler)


آدولف هیتلر یکی از منفورترین چهره‌های تاریخ معاصر است او بسال 1889 در یک شهر کوچک مرزی اتریش و آلمان تولد یافت. پدرش از کارمندان جزء گمرگ بود و با یگانه پسرش میانه خوبی نداشت. استبداد طبع و سوء رفتار پدر موجب گردید, آدولف از پدر خود روی گرداند و بسر حد پرستش بمادر علاقمند شود. او در خاطراتش می نویسد که فقط دو بار در عمر گریست, یک بار موقعی که مادرش درگذشت و یار دیگر موقعی که متفقین در جنگ جهانی اول پیروز شدند. در آن زمان هیتلر در اپر جراحتهایی که در میدان جنگ دیده بود, در بیمارستان بستری گشته بود و این خبر ناگوار بقدری ناراحتش کرد که سوگند یاد کرد چناچه فرصت بدست آرد انتقام لگیرد و چون آلمان در اپر بحران اقتصادی که یهودیان ایجاد کرده بودند , مبور به تسلیم شده بودن و لذا کینه ی شدیدی نسبت به این قوم پیدا کرد و تصمیم بقلع و قمع آنها گرفت.
هیتلر بسال 1918 در حزب کارگران آلمان در مونیخ نام نویسی کرد و ون ناطق زبردستی بود بزودی محبوبیت یافت. کمکم از این حزب کنار کشیده و حزب مخصوص خود را که موسوم به ناسیونال سوسیالیست است( مختصر آن نازی است) تشکیل داد و برای شنوندگان خود آننان با شور . حرارت سخنرانی کرد که در عرض مدتی کوتاه عده زیاد از هموطنان خود را سوی خویش جلب نمود, بطوریکه بسا 1932 در انتخابات ملی, حزب او قدرت آن را پیدا کرده بود که 11700000 رای بنفع هیتلر جمع آوری کند.
در طی یکی از فعالیتهای حزبی بود که هیتلر بعنوان یک اخلال گر توقیف و با عده ای از همدستانش در زندان افکنده شد, در زندان وی کتاب( نبرد من) که از کتابهای مهم قرن بیستم است نوشت.
این کتاب که یک پارچه آتش است ادعانامه یی است علیه یهد و کمونیسم. برنامه یی که هیتلر در این کتاب طرح کرده , یکی گرفتن انتقام از کسانی است که قرار داد ظالمانه ورسای را که بر آلمان تحمیل کردند و دیگر مبارزه با کمونیستها و بالاخره تنبیه یهودیان که در نظر هیتلر موجبات اصلی بدبختی آلمانها را فراهم کرده بودند.
سرانجام هیتلر در فعالیتهای حزبی موفقیتهای شایان نایل شد و در ژانویه سال 1933 از طرف ( هید نبرک)سردار بزرگ آلمان در جنگ جهانی اول بصدارت عظمی برگزیده شد. هیتلر بلافاصله رایش سوم را تکیل داد.( رایش اول را بیسمارک بسال 1871 تشکیل داده بود و رایش دوم همان جمهوریت کذایی که بدنبال جنگ جهانی اول بر آلمان تحمیل گشته بود) هیتلر بکمک رایش سوم اختیارات دیکتاتوری بدست آورد و با یک اراده آهنین شروع باصلاحات دامن داری نمود و به نابودی خائنین و مخالفین آلمان پرداخت تا زمینه را برای اصلاحات اساسی کاملا آماده سازد.
بدین طریق هیتلر در مدتی کوتاه آنچنان به آلمان سازمان داد که در سال 1935 به آسانی توانست منطقه سار را به آلمان بازگرداند و بسال 1938 اتریش را بدون خونریزی ضمیمه آلمان سازد و چکوسلواکی را هم اشغال نماید و بدین ترتیب آلمان بزرگ را بوجود آورد.
موفقیتهای پی در پی او , امگلیس و فرانسه را بوحشت افکند و چنانکه می دانیم در سپتامبر 1939 که هیتلر برای الحاق دالان دانتزیک , به لهستان حمله کرد , متفقین علیرغم اینکه هنوز خود را کاملا آماده جنگ ننموده بودند , علیه آلمان اعلان جنگ دادند.
هیتلر با کمال قدرت و بطرز بی سابقه ذشمنان خود را یکی پس از دیگری نابود کرد ولی هنوز دشمن اصلی یعنی انگلیس جان سالم برده و به مقاومت می پرداخت. با اینکه امگلستان از حملات هوایی پی در پی آلمان مستاصل شده بود, هیتلر این خبط را مرتکب شد که به شوروی حمله کند. در این جا تاریخ تکرار شد و همچنانکه لشکرکشی ناپلئون به روسیه موجب تحلیل رفتن قدرت نظامی او گردید, حمله هیتلر به شوروی نیز نیروهای آلمان را چنان تحلیل برد که علی رغم قدرت جنگی و سازمانی دستگاه هیتلر , آلمان در می سال 1945 مجبور به تسلیم گردید.
شکست آلمان تاثیر زیادی در تقویت کمونیستها کرد, حال آنکه کمونیسم یکی از آماجهای اصلی هیتلر بود بعلاوه نفوذ امریکا را در سر تا سر دنیا گسترش داد و بر قدرت سیاسی انگلیس بیش از پیش افزود. مختصر اینکه آلمان در جنگ جهانی دوم از جمله حوادث بزرگ تاریخ بشمار میرود.

نظرات 1 + ارسال نظر
ارفان پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:38 ب.ظ

سلام سایت جالبی داری

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد