بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

سیستم اف ا دون (System of down)


بیوگرافی سیستم اف ا دون (System of down)


گروه System Of A Down(که به اختصار SOAD می نامیم) توسط سرژ تانکیان به عنوان خوانندهو رهبر گروه،دارون ملکیان نوازنده گیتار، شیو اوجانیان نوازنده گیتار باس و جان دولمایان به عنوان دارامر(طبال) در اواسط دهه نود درکالیفرنیای جنوبی بنیان گذارده شد.

گروه SOAD را وابسته به قالب و سبک خاصی در موسیقی راک نمیتوان دانست. زیرا که یکی از ویژگیهایی که باعث شد تا SOAD از گروه های راک دیگر متفاوت باشد حرکت در سبک ها و شیوه های مختلف از جمله آلترناتیو متال،هوی متال،اسپید متال و استفاده از آواها و نواهای مختلف از جمله اختلاط سبک های رپ،متال،و راک گرنج بوده است.

سرژ تانکیان در 21 آگوست 1968 در لبنان به دنیا آمده،و به نوعی هم ارمنی الاصل است.(همانطور هم که بقیه اعضا گروه ارمنی الاصل هستند) بعد از مهاجرت به آمریکا فعالیت خود را در زمینه ساخت و ارائه موسیقی ادامه داد بطوری که برای چند فیلم کوتا هم موسیقی ساخت.و همزمان در گروه های زیر زمینی راک هم درام می نواخت. در سال 1993 بود که بهمراه دارون ملکیان و دو نفر دیگر گروه Soil را بنا نهادند. در اوایل سال 1994 شیو اوجانیان به عنوان نوازنده به گروه پیوست. در سال 1995 دارون ملکیان ترانه ای با نام Victimes Of a Dawn می نویسد که مورد استقبال اعضای گروه قرار میگیرد و به سرعت نام این ترانه را برای گروه انتخاب می کنند. البته بعد از مدتی سرژ تانکیان با کمی تغییر نام System Of A Down را برای گروه انتخاب می کند. سرژ تانکیان یکی از علت های این انتخاب را پرمایه و سنگین بودن کلمه System بیان می کند.

در اواسط سال 1995 جان دولمایان به عنوان نوازنده درام به گروه پیوست. در سال 1996 سرانجام گروه اولین کاست از دموهای خود را را با همکاری امریکن ریکوردینگ(American Recording) در لس آنجلس منتشر کرد. در سال بعد هم دومین دموی آنها که شامل سه آهنگ بود ارائه شد. SOAD در سال 1998 در تور موسیقی اوزی اوزبورن شرکت و به صورت زنده به اجرای آهنگ پرداخت و در آنجا بود که SOAD به عنوان یک گروه راک جدید و خلاق بر سر زبان ها افتاد.

در اواخر ژوئن سال 1998 اولین آلبوم گروه به عنوان System Of A Down به همراه 13 آهنگ منتشر شد. از برجسته ترین ترانه های این آلبوم می توان Sugar(که اولین ویدئوی گروه هم از روی آن ساخته شد.) Suit-pee،Darts،P.L.U.C.k را نام برد. گروه در این آلبوم از سبک آلترناتیو متال به‌عنوان سبک اصلیش استفاده کرد. قسمتی از ترانه Sugar را در زیر می خوانید.

The Kombucha Mushroom people

Sitting around all day

Who can believe you

let your mother pray


گروه در اولین آلبوم نشان داد که مخالف سیستم جنگ و ##### است و این هم به خاطرات آنها از قتل عام اجدادشان توسر ترک ها(عثمانی ها) می شد. قسمتی از ترانه War را در زیر می خوانید.

Call of the righteous man

Needs a reason to kill man

History teaches us so

The reason he must attain

Must be approved by his God

His child. partisan brother of war

Of war. we don't speak anymore

Of war. we don't speak anymore

در ستامبر سال 2001 آلبوم دوم گروه با عنوان Toxicity که شامل 14 آهنگ می شد را منتشر کرده که در آمریکای شمالی بیش از 500000 نسخه از آن بفروش می رسد. در همین سال در رده بندی Billboard 200 مقام اول را به دست می آورد. و ویدئوی ترانه Chop Suey به صورت مکرر از شبکه تلویزیونی و ماهواره ای پخش می شود. از دیگر ترانه های معروف این آلبوم می توان Aerials.Toxicity.bounce را نام برد.

در نوابر سال 2002 سومین آلبوم گروه با عنوان Steal This album منتشر شد. علت انتخاب این نام این بود که دموهایی از آلبوم بصورت غیر قانونی قبل از بخش در اینترنت منتشر شده بود. و به همین علت این نام یعنی این آلبوم بدزد نام گذاشتند.

ترانه و ویدیوی Boom از این آلبوم سر وصدای بسیاری به پا کرد به طوری که در آن به صورت روشن از حمله آمریکا به عراق انتقاد شد. و در ویدیوی ترانه تصاویری از تظاهرات مردم به حمایت مردم عراق بخش می شد. در ای سالهایی که گروه به فعالیت می پردازد فیلمهای زیادی از موسیقی SOAD در ساند ترک هایشان استفاده کرده اند از این موارد می توان فیلم جیغ 3،پروژه جادوگر بلر 2،عقرب شاه،دراکولا 2000، خانواده اوزبورن یکی از مواردی که باعث محبوبیت و مقبولیت هرچه بیشتر این گروه شده صراحت در گفتار و دور بودن از صنعت تجاری موسیقی آمریکا است. گروه در حال حاضر در حال ضبط آلبوم جدیدشان و اجرای تورهایشان در سراسر جهان می باشند.

تعدادی از جوایزی که SOAD تا به حال کسب کرده است.

مقام 124 در سال 2000 برای آلبوم System of a down در Billboard 200

مقام اول در سال 2000 برای آلبوم System of a down در Heatseekers

مقام اول در سال 2001 بزای آلبوم Toxicity در Billboard 200

مقام اول در سال 2001 برای آلبوم Toxicity در Top Canadian album

مقام 15 در سال 2002 برای آلبوم Steal this album در Billboard 200

نظرات 1 + ارسال نظر
soad یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:20 ب.ظ

به وبلاگ منم سر بزن منم در مورد soadنوشتم
soadgroup.blog.ir

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد