بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران خوانندگان و سرشناسان ایران و جهان

امینم (EMINEM)



بیوگرافی امینم (EMINEM)


مارشال بروس مترز سوم نام کامل امینم است.مارشال یکی از دست پرورده های فوق العاده با استعداد پیشکسوت و بزرگ رپ یعنی Dr.Dre می باشد که از سال ۱۹۹۹ تاکنون نامش به عنوان یکی از جنجالی ترین خواننده های رپ تثبیت شده است.امینم درک کنایه آمیز و الفاظ برنده خود را با مهارت باور نکردنی اش ترکیب کرده و با این کار به تخلیه عقده های کودکی پر رنجش پرداخته است.

می توان گفت که موفقیتهای امینم از زمانی که اولین اثر انفرادی خود را ۷ سال پیش به سمع و نظر Dr.Dre رساند به یک پیروزی سراسری در سبک رپ بدل شد.بحث و جدلی که بر سر اشعار وی سر گرفته بهترین تبلیغی است که یک موزیسین می تواند برای آثارش ترتیب بدهد.ضمن اینکه او اولین رپ خوان سفید پوست هم به شمار می آید و این در حالی است که بسیاری از رپ خوانهای سیاه پوستی که هوش و ذکاوتی بیشتر از او نداشتند حتی حاظر نبودند که برای اوجایگاهی قائل شوند.
و این موضوع در اوایل فعالیت برای او تنش های بسیاری ایجاد کرده بود تا جایی که استعدادهایش همیشه تحت شعاع شخصیت رسانه ایش قرار گرفته است.شخصیتی که مخلوطی از یک نابغه درگیر سو ء تفاهمات و یک انسان شورشی است.هر کدام از اینها در جایگاه خود می تواند درست باشد ولی اگر از نگاهی دیگر بررسی کنیم امینم یک تاثیر انکار ناشدنی و عظیم بر هواداران سبک رپ که تماماً از سیاهان تشکیل شده گذاشته است.

EMINEM در نزدیکی کانزاس سیتی در ۱۷ اکتبر ۱۹۷۲ متولد شد.او بهترین دوران کودکی خود را در حالی سپری می کرد که با خانواده اش دائماً بین زادگاهش و دیترویت در حرکت بودند و مدام تغییر مکان می دادند تا اینکه سرانجام در سنین نوجوانی شیفته رپ شد.او کار خود را از سن ۱۴ سالگی آغاز کرد و نمایشهایش را در زیر زمین خانه دوست دبیرستانیش انجام داد.
این دو نفر تحت عنوان (ام اند ام و ماینکس) شروع به فعالیت کردند که خیلی زود به امینم تغییر نام داد.
مارشال نام امینم را از حروف اول اسم کوچک و بزرگ خود یعنی مارشال و مترز گرفته بود.به خاطر مرزهای اجتناب ناپذیر نژادی که نمی توانست یک رپ خوان سفید پوست را پذیرا باشد امینم باید ساده ترین راه را برای متقاعد کردن شنوندگان هیپ هاپ زیر زمینی برمی گزید.یعنی مبارزه و به قول خودمون کل کل کردن به صورت شعرهای فلبداهه با خوانندگان رپ سیاه پوست.

بعد از مدتی مبارزات با رپ خوانهای سیاه پوست و بردن از اکثر آنها چنان جنبه عامه پسندی انتخاب کرد که مردم می خواستند نام او را برای خودشان انتخاب کنند.ولی به یکباره عمویش که Ronnie نام داشت خود کشی کرد و این کار انگیزه ای شد برای خروج موقتش از دنیای رپ.ولی مدتی بعد بازگشت و دریافت که چند رپ خوان دیگر از او برای تشکیل یک گروه دعوت کرده اند.همین موضوع باعث شد که او در سال ۱۹۹۵ اولین ریکورد تک آهنگی منتشر شود.
یک خواننده رپ به نام Proof که در طرف دوم یک تک آهنگ با او همکاری کرده بود چنان از کارش لذت برده بود که از او برای پیوستن به گروهش که D12 نام داشت دعوت کرد.گروهی شش نفره که هر کدام از اعضای آن حتی در اجراهای انفرادی هم به هم کمک می کردند.هر چند اولین آلبوم امینم به نام (Infinite)=(لایتناهی) روال یکنواخت هنری اش را شکست اما با اندک نقدهای خوبی روبرو شد.او در بسیاری از پیامهایی را که می خواست به صورت مثبت ارائه کند در قالب اسلیم شیدی (Slim Shady) یا لاغر مرموز روانه بازار کرد.یک شخصیت ساختگی مغرور اما اصلاح شده که از بیان هیچ احساسی هراس ندارد.امینم به تدریج احساسات محرمانه و درونی اش را در کارهایش وارد کرد.مثلا مادرش را در ترانه ها متهم کرد که آسیبهای روحی و روانی بسیاری به او و برادر کوچکترش وارد آورده است.
وقتی آلبوم The Real SlimShady EP وحشیانه را منتشر ساخت بازار موسیقی با کاری ر روح اما متوسط،شاد و تفکر برانگیز روبرو شد و در روند کاری و نوشتاری او از همین درونمایه شکل گرفت.
این ریکورد در جریان موسیقی زیر زمینی اثر زیادی گداشت و نه تنها شیوه صدای تو دماغی خواننده بلکه رنگ پوستش او را به جنجالی باور نکردنی تبدیل کرد.اگر چه امینم در آن مسابقه سال ۱۹۹۷ در لس آنجلس رتبه دوم را در شیوه خواندن بدست آورد آما باعث شد که استعدادهایش توسط Dr.Dre که به پدر رپ زیر زمینی معروف است شناخته شود.

امکانات اجرا و ضبط نوار بعدی او تا دو ماه بعد میسر نشد.او پی از آن کاری برای Dre فرستاده بود و دره هم مشتاقانه با او تماس گرفت و در روز ملاقات Dre به خاطر رنگ پوست امینم عقب نشینی کرد و بیش از هنر او از سفیدی پوستش غافلگیر شد.
اما ظرف فقط یک ساعت به چنان تفاهمی رسیدند که شروع به ضبط ترانه My Name Is کردند که در پاییز ۱۹۹۸ امینم با یکی از همکلاسی های سابقش ازدواج کرد و در آن زمان با (Kid Rock) در «شیطان بدون دلیل» شرکت کرد تا سرو صدای پیرامونش را بیش از پیش بلند کند.
The Real Slim Shady LP آلبومی با فروش عالی در اوایل سال ۱۹۹۹ بود که با موفقیت تک آهنگ My Name Is همراه شد و این روند با مقبولیت ترانه Guilty Consience یا عذاب وجدان در سال بعد و در یافت جایزه Plantium برای امینم ادامه یافت.
پس از این نمایش گسترده جنجالی بزرگ بر سر محتوای این آلبوم برپا شد.برخی منتقدین نقدهای خشونت آمیز و کارتونی برای آن نوشتند.در حالی که بسیاری ستایشش کردند و آن را حرکت بر روی لبه تیغ همراه با طنزی سورئال نامیدند.
آلبوم The Marshall Matters LP در تابستان ۲۰۰۰ منتشر شد و با فروش نزدیک به ۱ میلیون کپی در هفته اول انتشار آماری عجیبی را رقم زد به طوری که سریعترین فروش رپ در آن دوران لقب گرفت.با همه جنجالها آلبوم وی در صدر جداول ایستاد ولی اشعار تحریک آمیز وی مثل «Kim» باعث شد تا زندگی مشترکش پایان بگیرد.امینم در جشن سالانه گرمی٬آلبومش نامزد چندین جایزه شد و منتقدان وی که او را با التون جان در یک اجرای دو نفره در مراسم مشاهده کردند ناچار به سکوت شدند.
در سال ۲۰۰۱ او همراه با چند تن از دوستان قدیمی دیترویتی دوباره D12 را تشکیل دادند و آلبومی را روانه بازار کردند.در اواخر سال ۲۰۰۱ نیز او ا به جلوی دوربین گذاشت و در فیلم 8mile سینما را آزمود.
فیلمی با برداشتی ضعیف از زندگی خودش به کارگردانی هوادار غیر قابل تصورش یعنی کرتیس هانسون.
آلبوم بعدی وی یعنی The Eminem Show بحث و جدل های اندکی آفرید ولی فروشی اعجاز آمیز داشت که بهترین فروش را در دوران زندگی اش داشت.مخصوصا ترانه های I’m A Soldier٬Cleaning Out My Closet٬Superman٬Sing For The Moment و Without Me مه مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:47 ب.ظ

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد